Årets första snö..

vräker just nu ner utanför mitt fönster och det är riktigt fint och stämningsfullt. I dag är det dessuton lucia och jag funderade på om jag skulle sätta på Lova ett nattlinne och rött sidenband....men sen då? Vem skulle vi lussa för? Min mormor är förkyld annars kunde vi kanske ha gått dit. I alla fall, det blev inget av med det. Nästa år när hon går och står, då kanske det känns lite mer meningsfullt. I stället städade jag av hela lägenheten och nu om en stund ska Lova och jag traska en runda i den nylagda vita snön.

Det blir kyckling till middag i dag och sen måste jag ju givetvis införskaffa en flaska glögg och fira lucia med senare i kväll. Jag fullkomligt älskar glögg, det vet alla som känner mig. Jag kan lätt värma upp en flaska och dricka mer än hälften själv...inte i små glöggkoppar utan i de största teekopparna jag har;) Russin och mandel är gott, men det är inget måste. Jag dricker glöggen som den är!

Dags att promenera...

Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0